Victory - Avagy munka után pihenés

      Túléltük... S nem csak túléltük, hanem felemelt fővel vonultunk ki az egyetem ajtaján szombat délben... Az volt az utolsó vizsgám. Tegnap még átjött Szabi délután, s kicsi optimum-sör-hálózat keverék mellett osztottuk egyet az élet értelmét... S most következik a pihenés... Végre azzal foglalkozom, amivel szeretnék. Nagy erőkkel belevetettem magam az arc-adatbázisom kiépítésébe... Gyülnek is rendesen... (Szóval ha ott voltál a 2o1o-es ballagáson, akkor valószínűleg te is benne vagy az adatbázisban...) Az internetet sem hagytam nyugodni, egy pillanatra sem. Már vagy 6ooo képet letöltöttem, mindenféle arcfelismeréssel foglalkozó oldalról... Valószínüleg mikorra kiválogatom, örülhetek, ha fele megmarad...

     Hű segítőtársam a Photoshop is meg tudott még lepni újdonságokkal... Példának okáért, ha megnyomjuk az Alt+F9-et, akkor oda fl lehet vetetni bizonyos szekvenciákat, amiket egy előre beállított gombkomibáció megnyomásakor végrehajt... Vagyis kivágás-új lap-beillesztés-átméretezés-elmentés-bezárás egyetlen gombnyomással megvan... Legalább ezzel nem kell töltsem az időt...

     Fogok is neki...

     A képekről még csak annyit, hogy 18*24 pixel nagyságúra vannak átméretezve, mert nekem csak statisztikai célból kell. Kiszámolok pár (jópár) átlagértéket belőlük, felrajzolom a grafikonra, megnézem a legkisebb és legnagyobb értéket, majd azt beírom az FPGA-nak, mint alsó és felső határ...

     Ha ezzel végeztem, majd össze kell gyüjtsek pár nem-arcot tartalmazó képet is... (Kb 3o-4o ezret...) De ez már piskóta... nem arcot akármiből lehet kivágni... Egyetlen Sapientias csoportképből lazán lehet párezret kivágni...

     Mára ennyi... Ha lesz valami áttörés, akkor még jelentkezem.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Return top