Kezdet

Naszoval...

Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy napról napra nyomon követhessem a projektem alakulását. Ütemtervem egyelőre nincs, mert az eredeti elgondolás úgy volt, hogy szesszio befejezése után fogok neki csak a projekten dolgozni, de már nem bírom... Egyszerűen hajt a vágy, hogy valamit csináljak... Nem bírok ülni és várni, hogy döntsenek már a sorsomról a Digilent-nél. (Mert aki nem tudná, eddig úgy néz ki, hogy az egyetem mellett a fő szponzor és szupervájzor a Digilent lesz... ők adják a cuccot, én adom a tudást és a türelmet...)

Legelső változatban a projekt neve "Hexapod robot" volt, de egy kedves hölgy a Digilenttől fehívta a figyelmemet, hogy ilyen nevű és funkciójú projekt már volt a Digilent versenyek történetében, így kisebb eséllyel indulok, mintha lenne egy eredeti ötletem... (bár itt az eredetiségről vitázhatnánk, mert valószínüleg nem az a csapat csinálta az első hatlábú pókszerű robotot, amelyik 2oo7-ben a versenyre jelentkezett...) Az ők projektjük is fel volt szerelve kamerával, meg mindenféle földi jóval. Ennek ellenére bízom benne, hogy az enyém túl tudja szárnyalni minden eddigi elképzelésüket.

Második változatot átkereszteltem "WatchMe Robotnak", ezzel is sugallva, hogy a projekt készítésénél előtérbe helyeztem az arcfelismerést és követést. Bár most, hogy így vissszaolvasom amit írtam, rájöttem, hogy egyáltalán nem írtam le ide, hogy milyen projektről is lesz itt szó... Találtam egy számomra nagyon "tetszetős" robotot, amit egy angol srác csinált meg, az a neve, hogy IC Hexapod. Erről, illetve a robot funkcióiról inkább linkelek egy videót.



A robotba első látásra beleszerettem, s amióta megpillantottam, hatalmába kerített a vágy, hogy építsek én is egy ilyet. Anyagilag sajnos (még) nem állok úgy, hogy a teljes kiadásokat fedezni tudjam, (kb 2ooo euró plusz egy rakás befektetett munka megépíteni egy ilyet) viszont reménykedem, hogy a fenvaló, látva eltökéltségemet és kitartásomat valahogy elegyengeti az utat a siker felé.


Most ott tartok, hogy letöltöttem egy kicsi kosárnyi PDF-et képfeldolgozásról illetve arcfelismerésről és próbálok a probléma mélyére ásni, mert úgy érzem, hogy ha a projekt el is nyeri a vizsgálóbizottság tetszését, azt nem a hat láb, hanem az arcfelismerés fogja elősegíteni...

Majd még írok... Most megyek az "asszony" után... Megyünk le Tordára...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Return top