Hajónapló

      2011 Január 20. Csillagidő 18:33. Az igazság az, hogy semmi értelmesről nem tudok beszámolni. Ez a mai nap eléggé eltékozolt nap volt... Délelőtt lustálkodtam, délben összeírtam pár matlabos szűrőt, leteszteltem őket, (sajnos elszomorító eredményekkel), délután lustálkodtam...

      Ami még talán fontos lehet, hogy egyre inkább hajlok arrafele, hogy matlabban tanított neuronháló osztályozza a képrészleteket, mivel az én eredeti ötletem, miszerint az arcok "összetartóbbak" lesznek, mint a nem arcok, téves feltételezésnek bizonyult... Kicsit olvasgattam délután, többnyire már kész projektek dokumentációit és reménykedem, hogy megvilágosodok nemsokára...

     Tegnap volt egy levélváltásom Digilent nénivel (Monica Bot), ő az egyetlen, akivel azt mondhatom, hogy -tartom a kapcsolatot- ... Persze ez távol áll a valóságtól. Levelezés röviden arról szólt, hogy mire kell nekem a táp... Azzal indokoltam, hogy a szervók áramfelvétele meghaladja az USB port által nyújtható maximális értéket (vagyis az 500 mA-t)... S hogy az elbirálásommal mi a helyzet, azt még nem tudjuk... Én még bizakodom... (ösztönösen... mert okot nem igazán adnak a bizakodásra... semmi levél, semmi sms...)

     Berakok két képet, a két legutóbbi eredményemről... Rájöttem, hogy a képre kattintva megjelenik nagyban, s el lehet olvasni a rajta lévő szöveget is... (nem mintha bárkit is érdekelne...) Most, hogy egyre többet szemezek ezzel a képpel, kezdek rájönni valamire...


        hold on;
        plot(notface_second_feature,notface_first_feature,'g+');        
        plot(second_feature,first_feature,'r+');

Ezt a két sort szeretném kiemelni az egész programból. Ez a két sor rajzolja ki a kicsi piros és zöld + jeleket az ábrára.

     Hmmm... Az emberi hülyeség határtalan... Ott írja gyönyörű betűkkel, hogy a piros az arc, a zöld meg nem arc... Hogy lehet egy ilyet elnézni??? Waaaaaa... Komolyan... Ez már igazán nagy suttyóság volt a részemről... (Persze a fatális félrenézésemhez kiemelnék mégegy képrészletet, ami a kép jobb felső sarkában helyezkedik el és így néz ki :  )

Ez az egyetlen rész, ami el tudott bizonytalanítani minden egyes alkalommal, mikor megnéztem egy ilyen "statisztikai eloszlást"... Mindíg és mindíg az volt az érzésem, hogy a pirosak sokkal de sokkal strukturáltabbak, annak ellenére, hogy azok képviselik a háttérzajt... Erről a hibáról rántotta le a leplet az a két sor, amit fennebb bemásoltam... Ott van benne a megoldás kulcsa, mégpedig a notface előtag illetve a '+g' utótag. Vagyis az, ami zöld színnel van kirajzolva, az épp a háttérzaj...

       Mesterséges intelligencia törölve. Marad minden az eredeti terv szerint... Jöjjenek a képek:


     Ennyi mára. Legyetek jók.

U.I.: A kis cimkét a jobb felső sarokban még mindíg nem cseréltem ki... :-S

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Return top