Amire rájöttem a projekt elkészítése alatt

     Ahogy a címből is látszik, ide összegezni fogom mindazt a tudást, amire szert tettem, amíg a projekt elkészült.
     1. Egy kézzel nagyon nehéz egy soros port dugaszt összeszerelni.
     2. A microblaze proci nem ANSI C-vel működik, vagyis a %i nem ír ki semmilyen számot, csak a %d.
     3. Ha nem megy, abba kell hagyni... Sokszor jobb kicsit mással foglalkozni, s később visszatérni a problémára.
     4. Cigizés közben jönnek meg a legjobb ötletek.
     5. Ha a C#nak azt mondod, hogy menteni[:] = kep[1:szamlalo]; -> akkor nem érti, hogy most mi van. Bezzeg a Matlab...
     6. Ha nem nyomod meg a Connect gombot, akkor biztos, hogy nem fog semmit kiírni. Még hibaüzenetet sem.
     7. S ha nem növeled a számláló értékét, akkor mindíg ugyanoda fogja elmenteni az adatot.
     8. Ha nagyon akarod, akkor összejön. De ahhoz tényleg nagyon kell akarni...
     9. Es ujra: Ha nem nyomunk Connect-et, akkor nem mukodik. Mindegy meddig varunk ra.
     10. A legkreatívabb fázis este tíz és éjjel négy óra között van. Persze utána bármennyire is fel akar kelni az ember hét-nyolc órakor, nem valószínű, hogy sikerülni fog.
     11. ren "Kep copy.jpg" Kep_%date:~4.2%%date:~7,2%%date:~12,1%_%time:~0,2%%time:~3,2%%time:~6,2%.jpg
Ezzel a paranccsal át tudom nevezni DOS-ban a photoshopbol kimentett képeket. Két gombnyomással. Gépelés nélkül...
     12. <hr /> HTML kód betesz egy szép vonalat. Faltól falig.
     13. ren "Untitled1 copy.jpg" kep_%time:~0,2%%time:~3,2%%time:~6,2%.jpg megint... csak, hogy nehogy elfelejtsem...
     14. A Xilinx egy rettenetesen idegesítő szoftver. De olyan izgalmas és olyan kihívásokat tartalmaz, amiket máshol nem lehet megtalálni. S ha a Number of BUFGMUXs = 26 out of 24, vagyis az órajelet már nem tudja több fele osztani, akkor be kell tenni mégegy kérést, hogy valahol szükség van órajelre, s egyből megoldódik a probléma. (Ha most nem érted, hogy miről van szó, akkor szerintem nem is fogod... CustomIP, órajel nélkül... OffTopic)
     15. Most olyan szivesen mondanék csúnyát erre az Inventorra. Megterveztem ugyanazt a darabot vagy 20szor, s kiderült, hogy az a gond, hogy nincs bent a Center Point. Megoldás : Jobb Klick, majd Project Geometry, majd ráklikk a Center Pointra. Pedig már azon gondolkodtam, leszedek egy másikat, s lecserélem.
     16. Inventorban dolgozni olyan, mint HalfLife-ot játszani, vagyis akármikor "meghalhatsz"... Folyton azon kell járjon az eszed, hogy mikor is mentettél utoljára.
     17. Számítógépezéstől is lehet izomláza az embernek. Alig birom mozgatni a jobb kezemet... Igaz, egész nap gép előtt voltam, s nyomtam keményen... Lehet, ha WOW-oztam volna egész életemben, nem tűnt volna most fel, hogy ennyit kell "egerezni" amíg valami elkészül...
     18. Csak amikor teljesen összerakod, akkor derülnek ki az igazi problémák. Egy kis figyelmetlenség elronthat pár napi munkát. Konkrétabb példa : Egyik lyuk 4 mm-es volt, 5 helyett, s csak sokára jöttem rá, hogy az volt a probléma.
     19. Ha nem működik "\r\n" kombinációval, akkor majd működni fog a "\n\r" kombinációval. Ha meg azzal sem, akkor nem fog működni egyáltalán.
     20. Attól, hogy beraktam egy InterruptControllert a projektbe, ráköttem a PLB buszra, beraktam a megfelelő vonalakat, amiken kell figyelni az interruptokat, attól még nem fog működni a rendszer. Az interrupt kontrollert rá KELL kötni a microblaze processzor interrupt fogadó vonalára. Különben bukta...
     21. Ha nem nézed meg, hogy mi van benne, akkor nem lehetsz biztos abban, hogy az van benne, amit szeretnél, hogy benne legyen... Jobb megnézni... És persze biztosabb... Megkímél egy rakás fölösleges munkától.
     22. nndb_10=nndb_f(:,[103 24 101 99 85 89 38 39 57 54]); ezt is csak azért, hogy el ne felejtsem...
És mégegyet : cat_5=flipdim(cat_5,1);
     23. A mátrixműveleteket nem szimmetrikus mátrixokon kell kipróbálni, mert ha neadj'Isten felcseréltük a sorokat az oszlopokkal, akkor nem fogjuk észrevenni.
     24. Bármennyire is hozzá vagyok szokva a Xilinx EDK hülyeségeihez, ma meg tudott lepni. Ha nem Size optimized módban buildeltem a programot, akkor nem működött, vagy csak nagyon ritkán.
     25. Az Fl és F1 között, hogy az egyik nem ugyanaz, mint a másik... Úgy amúgy szinte semmi...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Return top